Wycena nieruchomości - gdzie najczęściej pracuję?
01. Obszar działania
Świadczę usługi na terenie całego województwa pomorskiego, w szczególności na terenie takich miast jak: Gdynia, Gdańsk, Sopot, Puck, Wejherowo, Rumia, Reda, Kartuzy, Żukowo, Pruszcz Gdański, Nowy Dwór Gdański oraz na otaczających je terenach (wchodzących w skład powiatów: puckiego, wejherowskiego, kartuskiego, gdańskiego i nowodworskiego).
Jakie rodzaje nieruchomości wyceniam?
02. Przedmiot wyceny
Rodzaje nieruchomości, które wyceniam:
- nieruchomości gruntowe niezabudowane m.in.
- nieruchomości mieszkaniowe, przeznaczone pod zabudowę jednorodzinną / wielorodzinną,
- nieruchomości komercyjne, przeznaczone pod zabudowę biurową, usługową, handlową, przemysłową, magazynową,
- nieruchomości rolne,
- nieruchomości gruntowe zabudowane m.in.
- nieruchomości mieszkaniowe (domy jednorodzinne wolnostojące, w zabudowie bliźniaczej i szeregowej, budynki mieszkalne wielorodzinne),
- nieruchomości komercyjne (budynki biurowe, handlowe, przemysłowe, magazynowe),
- nieruchomości lokalowe m.in.
- lokale mieszkalne,
- lokale niemieszkalne,
i wiele innych, które wynikają z innych kryteriów klasyfikacji przedmiotu wyceny.
Jakie prawa wyceniam?
03. Zakres wyceny
Prawa rzeczowe do nieruchomości lub ich części, które wyceniam:
- własność,
- użytkowanie wieczyste,
- ograniczone prawa rzeczowe (spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego lub niemieszkalnego, użytkowanie, służebność).
Kiedy jest potrzebna wycena nieruchomości?
04. Cel wyceny
Sporządzam wyceny dla różnych celów, w tym dla potrzeb:
- zabezpieczenia wierzytelności bankowych (kredytu),
- ustalenia ceny sprzedaży, kupna, zamiany nieruchomości,
- podziału majątku,
- skarbowo – podatkowych,
- ubezpieczenia,
- ustalenia i aktualizacji opłat za użytkowanie wieczyste,
- ustalenia opłaty adiacenckiej,
- ustalenia opłaty planistycznej,
- ustanowienia służebności.
Kto korzysta z moich usług?
05. Zleceniodawcy
Świadczę usługi z zakresu wyceny nieruchomości na zlecenia:
- klientów indywidualnych,
- przedsiębiorstw,
- banków,
- instytucji.
Ile kosztuje wycena nieruchomości?
06. Cennik
Cena sporządzenia operatu szacunkowego ustalana jest z Klientem indywidualnie i zależy ona od stopnia złożoności wyceny nieruchomości (nakładu pracy i kosztów, jakie Rzeczoznawca Majątkowy musi ponieść), w tym m.in.:
- rodzaju i powierzchni przedmiotu wyceny (np. czy jest to typowa nieruchomość w swoim segmencie rynku),
- celu wyceny,
- stopnia złożoności stanu prawnego nieruchomości,
- lokalizacji przedmiotu wyceny (koszty dojazdu),
- pozyskania dokumentów przez Rzeczoznawcę Majątkowego.
Jeżeli chcą Państwo poznać cenę sporządzenia operatu szacunkowego, proszę o przesłanie na mój adres mailowy malgorzata@koralewska.pl zapytania wraz z danymi:
- krótki opis nieruchomości (lokal, dom, działka),
- numer księgi wieczystej lub adres nieruchomości,
- powierzchnia użytkowa lokalu lub domu, powierzchnia działki,
- cel wyceny,
- imię i nazwisko.
Jakie dokumenty należy przygotować?
07. Dokumenty
Dokumenty przydatne do sporządzenia operatu szacunkowego. W zależności od celu sporządzenia operatu szacunkowego lista dokumentów może zostać poszerzona o inne dodatkowe dokumenty.
Dla nieruchomości gruntowej niezabudowanej:
- numer księgi wieczystej,
- wypis z rejestru gruntów,
- mapa ewidencyjna i mapa zasadnicza,
- akt notarialny lub inny dokument, będący podstawą nabycia nieruchomości,
- zaświadczenie o przeznaczeniu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, jeżeli zostało wydane.
- decyzja o warunkach zabudowy, jeżeli została wydana,
- decyzja o pozwoleniu na budowę, jeżeli została wydana.
Dla nieruchomości gruntowej zabudowanej – budynkiem mieszkalnym:
- numer księgi wieczystej,
- wypis z rejestru gruntów,
- mapa ewidencyjna i mapa zasadnicza,
- akt notarialny lub inny dokument, będący podstawą nabycia nieruchomości,
- zaświadczenie o przeznaczeniu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, jeżeli zostało wydane,
- decyzja o warunkach zabudowy, decyzja o pozwoleniu na budowę, w przypadku budynku w trakcie budowy,
- decyzja o pozwoleniu na użytkowanie lub zaświadczenie o zgłoszeniu budynku do użytkowania,
- świadectwo charakterystyki energetycznej,
- dokumentacja techniczna budynku (opis techniczny, zestawienie powierzchni poszczególnych pomieszczeń, rzuty kondygnacji, inwentaryzacja).
Dla nieruchomości lokalowej – lokal mieszkalny:
- numer księgi wieczystej,
- w przypadku lokali jeszcze niewyodrębnionych: zaświadczenie o samodzielności lokalu, numer księgi wieczystej, prowadzonej dla nieruchomości, z której lokal ma zostać wyodrębniony,
- akt notarialny lub inny dokument, będący podstawą nabycia nieruchomości,
- świadectwo charakterystyki energetycznej,
- rzut lokalu wraz z zestawieniem powierzchni pomieszczeń.
Dla spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego:
- numer księgi wieczystej, jeżeli lokal ma założoną księgę wieczystą,
- zaświadczenie ze spółdzielni mieszkaniowej, potwierdzające przydział do lokalu mieszkalnego,
- akt notarialny lub inny dokument, będący podstawą nabycia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu,
- świadectwo charakterystyki energetycznej,
- rzut lokalu wraz z zestawieniem powierzchni pomieszczeń.
Dla nieruchomości komercyjnej – gruntowej niezabudowanej / zabudowanej / lokalowej lista dokumentów ustalana jest indywidualnie.